¬ступ

 

—тр≥мкий розвиток засоб≥в звТ¤зку й обчислювальноњ техн≥ки поспри¤в по¤в≥ нових терм≥н≥в, серед ¤ких Ц ≥нтелектуальна мережа IN. ѓњ прообрази зТ¤вилис¤ в багатьох крањнах i нин≥ ведетьс¤ робота з створенн¤ концепц≥њ ≥нтелектуальноњ мереж≥ та њњ апаратних програмних засоб≥в, що в≥дпов≥дають стандартам. ≤нтелектуальна мережа обТЇднуЇ економ≥чн≥ ≥нтереси трьох стор≥н Ц користувач≥в, постачальник≥в послуг i постачальник≥в устаткуванн¤. —аме це Ї основною причиною ≥нтенсивного розвитку та докор≥нноњ зм≥ни мереж звТ¤зку.

≤стор≥ю ≥нтелектуальноњ мереж≥ прийн¤то в≥драховувати з к≥нц¤ 70-х рок≥в, коли компан≥¤ Bell System проводила роботи з удосконаленню послуги, називаноњ 800 ≤NWATS, у в≥тчизн¤н≥й техн≥чн≥й л≥тератур≥ ≥менованоњ ¤к "ѕослуга 800". ÷¤ послуга в основному була призначена дл¤ нарахуванн¤ оплати за м≥жм≥ськ≥ з'Їднанн¤ викликуваному абонентов≥ ≥ знайшла широке поширенн¤ в сфер≥ обслуговуванн¤ ≥ торг≥вл≥. ѕогодившись на оплату вх≥дних м≥жм≥ських виклик≥в торговельн≥ ф≥рми ≥ п≥дприЇмства сфери обслуговуванн¤ в к≥нцевому рахунку розширили збут своЇњ продукц≥њ. јналог≥чн≥ послуги були реал≥зован≥ в багатьох крањнах за назвою Green Number, послуга "130" ≥ т.п..

“ерм≥н "≤нтелектуальна мережа" уперше введений в 1984 роц≥ фах≥вц¤ми американськоњ лаборатор≥њ Bell Commun≥cat≥on Research Corp. (BellCore), що запропонували концепц≥ю ≤ntell≥gent Network/1 (≤N/1). ¬она передбачала створенн¤ централ≥зованоњ Ѕƒ, доступ до ¤коњ зд≥йснювавс¤ за допомогою мереж≥ загальних канал≥в сигнал≥зац≥њ. Ќеобх≥дн≥сть розширенн¤ спектра послуг п≥дтримуваних ≤N/1, ≥ розпод≥лу Ѕƒ обумовили розробку в 1986 роц≥ концепц≥њ ≤N/2. ќднак серйозн≥ труднощ≥, зв'¤зан≥ з ≥стотним ускладненн¤м апаратно-програмних засоб≥в комутац≥йних станц≥й ≥ розпод≥лених Ѕƒ, змусили розроблювач≥в в≥дмовитис¤ в≥д самоњ ≥дењ ≤N/2. ¬их≥д з положенн¤, що створилос¤, був знайдений у модерн≥зац≥њ ≤N/≤. ” результат≥ була сформована тимчасова концепц≥¤ ≤N/1+ дл¤ переходу до ≤N/2.

” 1991 роц≥ лаборатор≥Їю BellCore була розроблена концепц≥¤ удосконаленоњ ≥нтелектуальноњ мереж≥ (Advanced ≤ntell≥gent Network - A≤). ¬≥дм≥нна риса A≤ у пор≥вн¤нн≥ з попередн≥ми верс≥¤ми концепц≥њ ≤N пол¤гаЇ в тому, щоб стандартним чином об'Їднати служби, комутатори й ≥нтелектуальне устаткуванн¤ р≥зних виробник≥в. ќднак угода м≥ж р≥зними виробниками устаткуванн¤ ≤ћ дл¤ забезпеченн¤ повноњ широти ц≥Їњ специф≥кац≥њ дотепер в≥дсутн¤, що ускладнюЇ практичну реал≥зац≥ю даноњ концепц≥њ.

« практичноњ точки зору концепц≥¤ ≤ћ забезпечуЇ можлив≥сть швидкого й економ≥чного наданн¤ широкого кола р≥зних тип≥в ≥нтелектуальних телефонних послуг. ѕричому найважлив≥ше - дозвол¤Ї операторов≥ зв'¤зку самост≥йно створювати, адаптувати ≥ надавати кл≥Їнтам нов≥, б≥льш зроблен≥ послуги швидше й ефективн≥ше, н≥ж абиколи ран≥ше.

ќсновна перевага даноњ технолог≥њ в пор≥вн¤нн≥ з ≥ншими телекомун≥кац≥йними технолог≥¤ми (цифров≥ мереж≥ з ≥нтеграц≥Їю служб ≤SDN, системи рухомого (моб≥льного) зв'¤зку, мереж≥ передач≥ даних ≥ ≥н.) пол¤гаЇ в т≥м, що вона, по визначенню, розрахована на масового користувача, а не т≥льки на д≥лов≥ кола. √нучк≥сть наданн¤ р≥зноман≥тних ≥нформац≥йних послуг через звичайний телефонний апарат з тональним набором масовому користувачев≥ - основна особлив≥сть ≥нтелектуальноњ мереж≥ .

« практичноњ точки зору концепц≥¤ ≤ћ забезпечуЇ можлив≥сть швидкого й економ≥чного наданн¤ широкого кола р≥зних тип≥в ≥нтелектуальних телефонних послуг. ѕричому найважлив≥ше - дозвол¤Ї операторов≥ зв'¤зку самост≥йно створювати, адаптувати ≥ надавати кл≥Їнтам нов≥, б≥льш зроблен≥ послуги швидше й ефективн≥ше, н≥ж абиколи ран≥ше.

¬ ”крањн≥ дана технолог≥¤ знаходить усе б≥льш широке застосуванн¤. Ќа противагу стандартизованоњ на м≥жнародному р≥вн≥ концепц≥њ ≤ћ останн≥м часом стали створюватис¤ р≥зн≥ системи комп'ютерноњ телефон≥њ, що також дозвол¤ють реал≥зувати р¤д ≥нтелектуальних послуг.

 

 

Hosted by uCoz