Лабораторна робота

Дициплина “ІНФОРМАТИКА ТА КОМП’ЮТЕРНА ТЕХНІКА ”

Обробка документів у

текстовому процесорі WORD – 97.

Робота з редактором формул.

 


 

МЕТА РОБОТИ: Придбання практичних навичок при роботі з текстовим процесором WORD – 97

КЛЮЧОВІ ПОЛОЖЕННЯ

WORD – 97 – є багатофункціональною програмою обробки тексту, що дозволяє переглядати і підготовляти інформацію для INTERNET, точно відображати результати роботи, автоматично форматувати документи стандартних типів, використовувати шаблони для створення типових документів, легко створювати і редагувати таблиці, автоматично перевіряти орфографію, малювати прямо в документі, уставляти графіки і малюнки з інших програм., підготовляти рекламні матеріали, уводити формули в текст документа і т.і.

Запуск програми.

Одним зі способів запуску програми є наступний.

1.Натиснути кнопку ПУСК на панелі задач.

2.Вибрати пункт меню ПРОГРАМИ.

3.Вибрати команду Microsoft Word.

Завершення роботи з програмою.

Одним зі способів завершення роботи з програмою є наступний.

1.Вибрати пункт меню ФАЙЛ із рядка меню.

2.Зі списку команд, що розкрився, вибрати команду ЗАКРИТИ.

Панелі інструментів забезпечують можливість швидкого доступу до часто використовуваних команд і процедур.

Основні типи панелей.

1.СТАНДАРТНА – містить кнопки, найбільше часто використовувані при створенні документів, обробці файлів, печатки.

2.ФОРМАТ - містить кнопки, найбільше часто використовувані для форматування документів.

3.АВТОТЕКСТ - містить кнопки, найбільше часто використовувані для призначення унікальних імен часто використовуваним фрагментам тексту документа.

4.ЕЛЕМЕНТИ КЕРУВАННЯ - містить кнопки, найбільше часто використовувані для створення інтерфейсу користувача за допомогою VISUAL BASIC.

5.БАЗИ ДАНИХ - містить кнопки, найбільше часто використовувані при сортуванні списків, роботі з базами даних.

6.МАЛЮВАННЯ - містить кнопки, найбільше часто використовувані при створенні малюнків у документі.

7.ФОРМИ - містить кнопки, найбільше часто використовувані при створенні вікон редагування, що розкриваються списків і інших елементів керування.

8.НАСТРОЮВАННЯ ЗОБРАЖЕННЯ - містять кнопки, найбільше часто використовувані для керування відображенням (яскравістю, контрастністю і т.д.).

9.РЕЗЕНЗУВАННЯ - містить кнопки, найбільше часто використовувані для вставки і редагування приміток, відправленню документів по електронній пошті.

10. ТАБЛИЦІ І ГРАНИЦІ - містить кнопки, найбільше часто використовувані при малюванні таблиць, створень границь, зміни товщини ліній.

11.VISUAL BASIC - містить кнопки, найбільше часто використовувані при створенні і запуску макросів, виклику редактора VISUAL BASIC .

12. WEB- містить кнопки, найбільше часто використовувані при перегляді і запуску сторінок WEB.

13.WordArt - містить кнопки, найбільше часто використовувані для створення фігурного тексту.

Створення нового документа.

  1. Вибрати команду Створити в меню Файл.
  2. Вибрати вкладку Загальні і двічі клацнути значок Новий документ

чи натиснути кнопку Створити на панелі інструментів СТАНДАРТНА

Щоб подивитися уміст файлу до його відкриття

1.Вибрати команду Відкрити в меню Файл.

2.У вікні перегляду переглянути вміст файлу.

Копіювання і переміщення файлу в текстовому процесорі WORD – 97.

Копіювання файлу

  1. Натиснути кнопку Відкрити.
  2. Щоб скопіювати файл, збережений в іншій папці, знайти і відкрити потрібну папку.
  3. Клацнути правою кнопкою миші файл, який варто скопіювати, і вибрати команду Копіювати в контекстному меню.
  4. Щоб скопіювати файл в іншу папку, знайти і відкрити потрібну папку.
  5. Клацнути список папок правою кнопкою миші, а потім вибрати команду Вставити в контекстному меню.

Переміщення файлу

  1. Натиснути кнопку Відкрити.

2.Щоб перемістити файл, збережений в іншій папці, знайти і відкрити потрібну папку.

3.Клацнути список папок правою кнопкою миші, а потім вибрати команду Вирізувати в контекстному меню.

4.Щоб перемістити файл в іншу папку, знайти і відкрити потрібну папку.

5.Клацнути список папок правою кнопкою миші, а потім вибрати команду Вставити в контекстному меню.

 

 

Утворення колонтитулу .

      1. Дайте команду Вид > Колонтитули — відкриється панель інструментів Колонтитули.
      2. Користаючись кнопкою Верхній/нижній колонтитули, створіть область потрібного колонтитула.
      3. Вставте в неї потрібну інформацію
      4. Закрийте панель Колонтитули. Переконаєтеся в тім, що в документі з'явилися нижні колонтитули .
      5. Щоб видалити колонтитули по всьому документі, треба очистити область колонтитула на одній зі сторінок. Колонтитул, позбавлений умісту, віддаляється автоматично.

Введення спеціальних символів.

Розглянемо чотири прийоми введення символів грецького алфавіту

  1. Заміна шрифту. Виділите букву ,яку потрібно замінити на символ, наприклад,“р”. На панелі Форматування розкрийте список шрифтів і виберіть символьний набір Symbol. Символ “р> заміниться символом “p”.
  2. Класичний підхід. . Відкрийте програму Таблиця символів (Пуск ,Програми , Стандартна ,Службові , Таблиця символів). У вікні цієї програми виберіть шрифт Symbol. У полі таблиці розшукайте потрібний символ , виділите його, клацніть на кнопці Вибрати і на кнопці Копіювати. Поверніться у вікно Microsoft Word і комбінацією клавіш CTRL+V уставте з буфера обміну, скопійований символ .
  3. Застосування “гарячих клавіш”.Дайте команду Вставка > Символ — відкриється діалогове вікно Символ. У списку Шрифт виберіть шрифт Symbol. У таблиці символів розшукайте і виберіть символ, що потрібно вставити, Клацніть на кнопці Клавіша — відкриється діалогове вікно Настроювання клавіатури. Переконаєтеся в тім, що текстовий курсор знаходиться в поле Нове сполучення клавіш Якщо це не так, перемістите фокус введення в потрібне поле послідовними натисканнями клавіші TAB.
  4. Коли фокус уведення знаходиться в потрібному полі, натисніть бажану комбінацію клавіш, наприклад CTRL+ALT+P. Зверніть увагу на запис, що з'явився в поле, і клацніть на кнопці Призначити. Закрийте відкриті діалогові вікна і перевірте роботу даної комбінації.

  5. Використання засобу автозаміни. Дайте команду Вставка > Символ — відкриється діалогове вікно Символ. У списку Шрифт виберіть шрифт Symbol. У таблиці символів розшукайте і виберіть символ,що потрібно вставити. Клацніть на кнопці Автозаміна — відкриється діалогове вікно Автозаміна. У поле Замінити на введіть замінну комбінацію .

Редактор формул у текстовому процесорі WORD-97.

За допомогою редактора формул можна створювати складні формули, вибираючи символи з панелі інструментів і вводячи перемінні і числа.

Запуск редактора.

  1. Вибрати команду Об'єкт у меню Вставка, а потім — вкладку Створення.
  2. У списку Тип об'єкта вибрати Microsoft Equation 3.0.
  3. Натиснути кнопку OK.
  4. Вставка формули.

    1. Указати місце для вставки формули.
    2. Вибрати команду Об'єкт у меню Вставка, а потім — вкладку Створення.
    3. У списку Тип об'єкта вибрати Microsoft Equation 3.0.
    4. Натиснути кнопку OK.
    5. Створіть формулу шляхом вибору символів на панелі інструментів Формула і введення змінних і чисел.
    6. Щоб повернутися в Word, клацніть документ Word.

 

Контрольні запитання:

  1. Призначення текстового редактора WORD – 97. Запуск програми. Завершення роботи з програмою.
  2. Призначення панелей інструментів. Основні типи панелей інструментів. Як отримати довідку про призначення кнопки на панелі інструментів або команди меню.
  3. Як утворити новий документ у текстовому процесорі WORD – 97.
  4. Як переглянути вміст текстового файлу до його відкриття?
  5. Як скопіювати і перемістити файл у текстовому процесорі WORD – 97.
  6. Як утворити та вилучити колонтитули?
  7. Перелічити основні засоби введення символів у текст документу.
  8. Призначення редактора формул у текстовому процесорі WORD-97.
  9. Як запустити редактор формул?
  10. Як вставити формулу у документ у текстовому процесорі WORD-97?

Лабораторне завдання:

  1. Запустити програму WORD – 97.
  2. Ознайомитися з основними елементами головного екрана програми.
  3. Внести до протоколу:

    А) Пункти головного меню з командами, що належать кожному пункту меню;

    Б) Для панелей інструментів “Стандартна” та “Формат” намалювати вигляд кнопок та написати їх призначення.

  4. Запустити помічник та ознайомитись з колекцією помічників.
  5. Відкрити всі панелі інструментів і ознайомитися з їх складом.
  6. Отримати довідку про об`єкт, що знаходиться на екрані .
  7. Утворити нову папку з іменем, що співпадає з іменем групи і розташувати її за адресою С:\МОЇ ДОКУМЕНТИ\.
  8. Утворити новий документ у процесорі WORD – 97:

1) Дайте команду для утворення нового документа: Файл > Создать.

2) Відкрийте діалогове вікно Параметри сторінки (Файл > Параметри сторінки).

3) На вкладці Розмір папера виберіть у списку, що розкривається, Розмір папера . пункт А4 (це формат 210х297 мм). У випадку використання нестандартного формату вибирають пункт Інший і за допомогою кнопок лічильників Ширина і Висота задають його параметри.

4) Задайте орієнтацію папера (Книжкова чи Альбомна). При “альбомній” орієнтації папір розташовується довгою стороною по горизонталі,

5) На вкладці Поля задайте розміри полів:

Ліве — 25 мм Праве — 15 мм Верхнє —15 мм Нижнє — 20 мм 6) Для нижнього полю задайте інтервал від краю до колонтитула 12 мм (у нижньому колонтитулі буде розміщатися "номер друкованої сторінки).

8.Утворити нижній колонтитул для розміщення номера друкованої сторінки.

 

      1. Дайте команду Вид > Колонтитули — відкриється панель інструментів Колонтитули.
      2. Користаючись кнопкою Верхній/нижній колонтитули, створіть область нижнього колонтитула.
      3. Вставте в неї номер сторінки щигликом на кнопці Номер сторінки на панелі інструментів Колонтитули.
      4. Отцентрируйте номер сторінки щигликом на кнопці По центрі на панелі інструментів Форматування.
      5. Закрийте панель Колонтитули. Переконаєтеся в тім, що в документі з'явилися нижні колонтитули з номерами сторінок.
      6. Щоб видалити колонтитули по всьому документі, треба очистити область колонтитула на одній зі сторінок. Колонтитул, позбавлений умісту, віддаляється автоматично.

.

9.Ввести текст, що являє собою 5 контрольних запитань з лабораторної роботи.

10.Ввести спеціальний символ.

Розглянемо чотири прийоми введення символів грецького алфавіту

  1. Заміна шрифту. Уведіть текст: Довжина окружності дорівнює 2pR. Виділите букву “р”. На панелі Форматування розкрийте список шрифтів і виберіть символьний набір Symbol. Символ “р> заміниться символом “p”.
  2. Класичний підхід. Уведіть текст: Довжина окружності дорівнює 2xR. Виділите символ “х”. Відкрийте програму Таблиця символів (Пуск ,Програми , Стандартна ,Службові , Таблиця символів). У вікні цієї програми виберіть шрифт Symbol. У поле таблиці розшукайте символ “p”., виділите його, клацніть на кнопці Вибрати і на кнопці Копіювати. Поверніться у вікно Microsoft Word і комбінацією клавіш CTRL+V уставте з буфера обміну, скопійований символ на місце виділеного.
  3. Застосування “гарячих клавіш”.Дайте команду Вставка > Символ — відкриється діалогове вікно Символ. У списку Шрифт виберіть шрифт Symbol. У таблиці символів розшукайте і виберіть символ “p”.. Клацніть на кнопці Клавіша — відкриється діалогове вікно Настроювання клавіатури. Переконаєтеся в тім, що текстовий курсор знаходиться в поле Нове сполучення клавіш Якщо це не так, перемістите фокус введення в потрібне поле послідовними натисканнями клавіші TAB.
  4. Коли фокус уведення знаходиться в потрібному полі, натисніть бажану комбінацію клавіш, наприклад CTRL+ALT+P. Зверніть увагу на запис, що з'явився в поле, і клацніть на кнопці Призначити. Закрийте відкриті діалогові вікна і перевірте роботу даної комбінації.

  5. Використання засобу автозаміни. Дайте команду Вставка > Символ — відкриється діалогове вікно Символ. У списку Шрифт виберіть шрифт Symbol. У таблиці символів розшукайте і виберіть символ “p”.. Клацніть на кнопці Автозаміна — відкриється діалогове вікно Автозаміна. У поле Замінити на введіть замінну комбінацію “.пі.”.

11.Надати ім`я документу Mфайл1.doc і зберегти його в утвореній папці. Закрити файл.

12.Утворити нову папку Mпапка1 в утвореній папці.

13.Переглянути вміст файлу Mфайл1.doc до того, як відкрити. Відкрити утворений документ.

14.Скопіювати файл Mфайл1.docу нову папку Mпапка1.

15.Відшукати утворений файл через команду меню. Відкрити файл.

16. Запустити редактор формул Equation Editor.

 

 

 

 

17. Вставити формули у документ:

 




Версия *.DOC (Word 97)




     главная | новости | институт | курсовые | комплексные | рефераты | преподы | фотоальбом | приколы | АТС | гостевая
 
    ©НОСКІЗ-ДУІТ 2002-2003

 

Hosted by uCoz