Тема: Технічне обслуговування комплексу споруд телефонної мережі

 

 

 

 

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЇ ТА РОЗРАХУНОК ЧАСУ

Введення 5 хвилин

Навчальні питання

1. Методи технічного обслуговування -20 хвилин

2. Способи організації технічних експлуатаційних робіт - 30 хвилин

3. Системи якісних показників -30 хвилин

Заключення

- 5 хвилин

 

ЛІТЕРАТУРА:

(рекомендована для студентів)

1. Автоматические системы коммутации. Учебник для ВУЗов под ред.О.Н.Ивановой. М. Радио и связь,1978

2. Автоматическая коммутация. Учебник для ВУЗов под ред.О.Н.Ивановой. М. Радио и связь,1988

3.В.Г.Дедоборщ, Н.Б. Суторихин. Надежность и техническое обслуживание АМТС с программным управлением. М.: Радио и связь, 1989.

1.ТЕКСТ ЛЕКЦІЇ

1. Методи технічного ослуговування

Технічне обслуговування комплексу споруд телефонної мережі характеризується такими показниками:

    1. Методами і способами ТО.
    2. Системою якісних показників.

Методи технічного обслуговування.

Під методами ТО розуміють сукупність способів організації і прийомів виконання експлуатаційних робіт і використання для цієї мети контрольного,

Вимірювального, ремонтного і допоміжного обладнання, а також транспортних засобів і засобів механізації. На мережах зв’язку використовуються три методи ТО:

Охарактеризуємо кожний з них:

1.Профілактичний метод ТО заснований на виконанні профілактичних випробуваннях, вимірюваннях, регуліровок, які охоплюють всі вузли обладнання по затвердженому плану-графіку незалежно від стану обладнання.

Наприклад, для Alcatel 1000E-10 :

Таблиця 1.1

Задача

Рекомендація по виконанню

виконавець

Періодичність

Наочний огляд

 

Електромех.

Щоденно

Контроль і аналіз поточних тривог і збоїв

2-4-1 Словник тривог,2-4-2 –Словник повідомлень

Електромех.

Щоденно 1раз за годину

Збереження архівів на магнітній стрічці

 

інженер

1 раз на тиждень

Перевірка працездатності систем сигналізації

Імітування

Інженер

25 числа кожного місяця

Таким чином, профілактичний метод ТО передбачає виконання 3-х видів робіт:

Розглянемо ці види робіт.Поточне обслуговування – це обслуговування

сигналізацією, так як вона забезпечена сигналами (звуковими та оптичними) про ушкодження, що надає можливість зразу визначити стан системи. Аварійні ушкодження ліквідуються негайно найбільш кваліфікованним персоналом, Окремі прилади ремонтуються з урахуванням їх важливості. Профілактичні перевірки включають в себе:

Ушкодження ліквідуються обслуговуючим персоналом чи черговою зміною; регуліровочною бригадою ( або відсилати ТЕЗи на ЦТЕ), а також автоматичним переключенням на резервний(реконфігуруючі схеми).

Профілактичні роботи виконуються в години наіменшого навантаження на обладнання.. Чергова зміна робить запис в журналі обліку профілактичних робіт, проведенних на закріпленому за нею обладнанні.

Ремонт обладнання :

А)Поточний, який включає наступні заходи:

План поточного ремонту обладнання складається у відповідності з інструкцією по обслуговуванню данного обладнання. Поточний ремонт направленний на систематичне і своєчасне зберігання обладнання від передчасного зносу.

Б)Капітальний ремонт передбачає заміну зношених чи відпрацьовавших належний строк приладів, вузлів, деталей, монтажу та інше.

Періодичність капітального ремонту відзначається технічним станом, навантаженням обладнання і встановленного міжремонтного циклу (8-10) для данного виду обладнання.

Недоліками профілактичного методу є:

    1. Збільшення обсягу профілактичних робіт дає позитивний ефект до визначенного и\моменту, після якого наступає період стабілізації якості роботи обладнання.
    2. Профілактичний метод окрім великих затрат на обслуговування засобів зв’язку має ще ряд негативних моментів:

А). Метод не гарантує відсутність відмов в роботі обладнання між двома суміжними оглядами, ремонтом, контролем.

Б). Часте втручання в роботу обладнання призводить до невимушеного внесення обривів, роз регулювання, забруднення та інш.

    1. Контрольно- коректуючий (статистичний) метод ТО

Передбачає постійний автоматичний контроль за станом обладнання всієї системи телефонної мережі, за навантаженням для накопичення і аналізу якісних показників функціювання обладнання. Цей метод характерний для АТСКЕ і АТСЕ.

Втручання персоналу допускається при перевершенні нормативних показників якості.

Контрольно-коригуючий метод передбачає:

Поточне обслуговування полягає у визначенні характеру і місця ушкодження по інформації, зафіксованій контрольно-випробувальною апаратурою(КВА) чи програмним методом з заміною окремих блоків, ТЕЗів. В першому випадку накопичення інформації здійснюється обслуговуючим персоналом(наприклад на АТСК), а в другому – автоматично. Проводиться аналіз показників і робиться висновок про капітальний ремонт.

Заходи контрольно-коригуючого метода ТО забезпечують значне зниження експлуатаційних втрат і підвищує якість обслуговування.

3.Відновлюючий метод ТО передбачає втручання у роботу обладнання після виявлення ушкоджень. Цей метод передбачає:

Заявки на обслуговування поступають від абонентів в бюро ремонту чи від необслуговуваних систем ПСК-1000К, К50/200 на обслуговуванні вузли зв’язку чи ЦТЕ.

    1. Способи організації технічних експлуатаційних робіт

Способи організації технічних експлуатаційних робіт:

А) Централізованний спосіб передбачає виконання усіх чи більшої частини експлуатаційних робіт ТО централізованими підрозділами, бригадами(СТМ,МТМ(малих));

Б) Децентралізований – (індівідуально для кожної АТС за допомогою ОМС) передбачає закріплення за кожним об’єктом (Ділянкою,станцією,спорудами) визначенної групи працівників, виконучих на цьому об’єкті технічні експлуатаційні роботи;

В) Комбінований – передбачає технічну експлуатацію частини обладнання централізованним, а другої частини – децентралізованим способами.

Капітальний ремонт виконується централізованим способом спеціалізованими ремонтними підрозділами (ділянками, бригадами).

Вибір того чи іншого методу визначається структурою мережі, типами обладнання, віддаленням станції і т .інше.

На міських телефонних мережах здійснюються три принципово різних способи експлуатації:

  1. Профілактичний – технічне обслуговування здійснюється до виникнення відмов обладнання.
  2. Відновлюючий – технічне обслуговування виконується в момент виникнення відмов.
  3. Статистичний – технічне обслуговування здійснюється після виникнення відмов.

При профілактичному способі експлуатації проводяться регулярні планово-попереджувальні роботи, що включають необхідні електричні перевірки та випробування. Труднощі цього способу полягають у необхідності проведення значного обсягу профілактичних робіт, хоча якість функціонування станційного обладнання підвищується.

При відновлюючому способі якість погіршується, але залишається достатньо високою внаслідок того, що відмови, які виникають, негайно ліквідуються.

При статистичному способі експлуатації АТС може функціонувати при наявності визначеної кількості пошкоджень. Але в даному випадку зменшується час відновлення за рахунок ліквідації пошкоджень та більш глибокого (статистичного) аналізу причин відмов.

Таблиця 1


Назва

параметру

Значення параметру при способі експлуатації

профілактичному відновлюючому статистичному

1

Інтенсивність

відмов

2

Кількість від-

мов за год.

3

Середній час відновлення однієї відмови

4

Заг.серед.три-валість обслу-

гов.та віднов.

5

Коефіцієнт

готовності

В таблиці 1 позначено: - обсяг профілактичних робіт за час t; - час накопичення інформації до ліквідації відмов при статистичному способі експлуатації; - доля відмов, що ліквідуються при проведенні профілактичних робіт (); - коефіцієнт, що показує, наскільки скорочується час відновлення при здійсненні статистичного обліку аналізу (< 1); - інтенсивнісь відновлення.

3.Системи якісних показників

В результаті проведеного аналізу різних способів експлуатації [1], можна зробити висновки, що у “чистому” вигляді відновлюючий та статистичний спосіб експлуатації для обслуговування споруд мережі не може бути використаний. Це пов’язано з недоліками вказаних способів, які полягають у наступному:

В зв’язку з цим, на міських телефонних мережах доцільно використовувати комбінований спосіб експлуатації, у якого відсутні вказані недоліки. Такий метод отримав назву контрольно-коректуючого та дозволяє:

Цей метод є основним методом експлуатації цифрових систем комутації (ЦСК).

Система якісних показників

Розглянемо показники якості послуг для Міжміського телефонного

зв ‘язку(МіжМТ), Міського телефонного зв’ язку(МТМ) та Сільського телефонного зв’ язку.

Міжміський телефонний зв ‘язок

Найменування одиничного показника

Граничні рівні показників якості

1.Відсоток викликів, які надійшли по автоматичному зв’язку на вихідні напрямки і закінчились розмовою

40% та більше

2. Відсоток викликів, які надійшли по автоматичному зв’язку на вхідні напрямки і закінчились розмовою

20% та більше

3. Втрати викликів на вихідних магістральних напрямках через відсутність вільних працездатних каналів, %

7 % та менше

4. Втрати викликів на вихідних внутрішньо обласних напрямках через відсутність вільних працездатних каналів, %

7% та менше

5. Відсоток вихідних міжміських телефонних розмов, наданих телефоністами з очікуванням до однієї години з моменту прийому замовлення

96% та більше

 

 

Міський телефонний зв ‘язок

Найменування одиничного показника

Граничні рівні показників якості

1.Відсоток втрат викликів при внутрішьостанційних з’єнаннях

7 % та менше

2.Відсоток втрат викликів при міжстанційних з’єнаннях

7 % та менше

3.Відсоток втрат викликів при виході до АМТС

11 % та менше

4.Відсоток втрат викликів при виході до бюро ремонту

25 % та менше

5.Відсоток втрат викликів при виході на довідкову службу

30 % та менше

6.Відсоток пошкоджень, які усунуто в контрольні строки

94,5 % та менше

7.Кількість пошкоджень МТМ на 100 телефонних апаратів

15 % та менше

 

Сільський телефонний зв’ язок

Найменування одиничного показника

Граничні рівні показників якості

1.Відсоток втрат викликів при міжстанційних з’єнаннях: центральна станція(ЦС), кінцева станція ( КС)

15,5 % та менше

2. Відсоток втрат викликів при виході від сільської АТС до АМТС

30,0% та менше

3. Відсоток пошкоджень, які усунуто в контрольні строки

92,5 % та більше

4. Кількість пошкоджень СТМ на 100 телефонних апаратів

20% та менше

5.Кількість телефонів, які не працювали понад 5 діб( з вини підприємства) у розрахунку на 100 телефонних апаратів

8% та менше

 

II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

Для якісного засвоєння матеріалу даної лекції необхідно вивчити показники якості обслуговування на мережах зв’язку [3, с.41-45], ефективність станційного обслуговування та надійність систем комутації [3, с.45-48], розглянути технічне обслуговування та контроль технічного стану систем комутації [3, с.48-56].

 

III. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

1. Автоматические системы коммутации. Учебник для ВУЗов под ред.О.Н.Ивановой. М. Радио и связь,1978

2. Автоматическая коммутация. Учебник для ВУЗов под ред.О.Н.Ивановой. М. Радио и связь,1988

3.В.Г.Дедоборщ, Н.Б. Суторихин. Надежность и техническое обслуживание АМТС с программным управлением. М.: Радио и связь, 1989.

 

Розробник лекції

Доц.каф.КС ________Кунах Н.І

21. 06. 2004 року

 

 
(реклама)
SpyLOG Рейтинг@Mail.ru Rambler

     главная | новости | институт | курсовые | комплексные | рефераты | преподы | фотоальбом | приколы | АТС | гостевая
 
    НОСКІЗ-ДУІКТ КИС ГУИКТ 2002-2010 Zosik KIS-kiev!narod.ru

Hosted by uCoz