Тема: Станційна сигналізація
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЇ ТА РОЗРАХУНОК ЧАСУ
Введення
5 хвилин
1.Методи технічної експлуатації координатних АТС 20 хвилин
2.Основні положення про станційну сигналізацію 30 хвилин
3. Структурна схема системи сигналізації 30 хвилин
Заключення 5 хвилин
ЛІТЕРАТУРА:
(рекомендована для студентів)
1. Автоматическая коммутация: Учебник для вузов/ О.Н.Иванова, М.Ф.Копп, З.С.Коханова, Г.Б.Метельский; Под ред. О.Н.Ивановой. – М.: Радио и связь, 1988. – 624 с.
2.Станционные сооружения городских телефонных сетей/ Ю.Н.Корнышев, А.Я.Маркович, В.М.Пискер, В.М.Романцов; Под ред. Ю.Н.Корнышев: Учебник для рабочих связи. – М.: Радио и связь, 1987. – 304 с.
НАВЧАЛЬНО-МАТЕРІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:
Плакати
НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ
1.ТЕКСТ ЛЕКЦІЇ
1.Методи технічної експлуатації координатних АТС
Метод експлуатації міських координатних АТС типу АТСК-У зводиться до своєчасного усунення ушкоджень станційного обладнання з метою підтримки допустимого рівня якості обслуговування абонентів.
ТО районних АТС повинно здійснюватись контрольно-коригуючим методом, який характеризується виключенням більшої частини планових профілактичних перевірок при забезпеченні постійного автоматизованого контролю роботи обладнання і контролю якості обслуговування абонентів. Втручання персоналу у роботу обладнання з метою виявлення і усунення пошкоджень дозволяється тільки при перевершені заданих значень показників якості встановлення з’єднань.
Профілактичні перевірки можуть здійснюватися лише в обмеженому обсязі для тих видів обладнання, автоматичний конроль за роботою яких недостатній. Технічне обслуговування координатних вузлів вихідного і вхідного з’єднання здійснюється по статистичному методу, доповненому профілактичними перевірками обладнання.
2. Функції обслуговуючого персоналу
Функціями обслуговуючого персоналу є:
3. Організація поточного обслуговування
Надійність дії АТС залежить від технічного стану приладів станції і вірності їх роботи. За роботою приладів і проходженням з’єднань необхідний постійний контроль.
В початковий період роботи обладнання потрібне цілодобове обслуговування станції. Після ліквідації пошкоджень, які з’явились у перший період експлуатації допускається періодичне обслуговування, одно- двухзмінне, при умові передачі сигналізації на обслуговуєму АТС чи у ЦТЕ.
Для визначення місця і характеру пошкоджень, а також для визначення якості роботи станції на АТСК-У використовується автоматична контрольна апаратура, у склад якої входять:
УАК - устрій автоматичного контролю за роботою маркерів і регістрів у процесі встановлення з’єднань;
АА – автоабонент, призначенний для автоматичної перевірки роботи обладнання станції і встановлення якості з’вязку при встановленні внутрістанційних і вихідних викликів. АА може працювати також у режимі виявлення ушкоджень;
УН - Е– електронна апаратура обліка навантаження, забезпечує отримання статистичних данних про навантаження, кількість викликів, втрат викликів і тривалості занять по напрямках пошуку і абонентським групам;
Для повного контролю обладнання і прискорення виявлення пошкоджень поряд з автоматичною контрольною апаратурою на АТСК-У використовується ручна апаратура перевірки з автоматизованою програмою перевірки.
У склад ручної перевірочної апаратури входять:
ПОВ – пульт одночасних викликів, що дозволяє встановлювати одночасно п’ять з’єднань. Працює у двох режимах: визначення якості зв’язку і виявлення ушкоджень;
ППМ – пульт для перевірки працездатності маркерів ступені пошуку, АШ-CD, ГШ, ГШК і РША. Може контролювати роботу маркера ступені РШВ;
ППР-2 – пульт для перевірки абонентських і вхідних регістрів. Програма перевірки встановлюється оператором вручну.
ПШК-2 – пульт для перевірки шнурових комплектів.
ПРСЛ-2 – пульт для перевірки комплектів РСЛ, ПКВ, ИКЗСЛ, ПКИ і інші.
2.Основні положення про станційну сигналізацію
Визначення якості роботи АТСК-У і виявлення несправностей в обладнанні станції здійснюється з допомогою наступних технічних засобів:
Розглянемо станційну сигналізацію в системі АТСК-У
Пристрої станційної сигналізації призначені для контролю дії приборів АТС, забезпечують формування оптичних і акустичних сигналів при їх ушкодженні чи несправній роботі. Ці сигнали забезпечують робітникам АТС чи ЦТЕ отримання в загальному вигляді інформації про ушкодження, які виникають у процесі експлуатації.
Ушкодження, які відображаються устроями сигналізації:
Ушкодження можуть бути: аварійними і неаварійними. Приклад аварійного ушкодження це перегорання запобіжника стативного ряду. Вихід з ладу одного з блоків ступені ГШ при невеликому навантаженні не впливає на якість обслуговування, тому це ушкодження відноситься до неаварійного.
По ступеню важливості сигнали, які формуються, поділяться на три категорії:
Найбільш важливі оптичні сигнали супроводжуються безперервними акустичними сигналами (дзвінком), інші – переривчастим дзвінком. В залежності від місця дії сигналізація поділяється на стативну, рядову (РС), групову (ГС) і загальностативну (загальностативний повторювач) ОПС. Крім того, передбачається табло виносної сигналізації, яке встановлюється за межами автоматичного залу (на вузловій станції чи у ст. інженера дома).
По принципу обслуговування сигнали поділяються на: А - аварійні, ТС – технічні, АС – абонентські.
Пояснення сигналів:
А – сигнал, який відзначає перегорання стативних запобіжників, які викликають зупинку стативу;
ПП – сигнал, який відзначає перегорання індивідуального запобіжника;
ТС – технічний сигнал, який відзначає порушення роботи
маркера;
АС – абонентський сигнал, який відзначає непродуктивне заняття абонентом комплекту чи приладу.
БЛ – сигнал блокування комплекту чи приладу.
НИ – несправність у індукторних ланцюгах.
СВУ – сигнал несправності джерела індукторного чи зумерного струму.
МГ – несправність багаточастотного генератору.
Характеристика основних сигналів АТСК-У приведена в таблиці 3.1
Табл. 3.1
Оптичний сигнал |
Акустичний сигнал |
Причини появи сигналів |
||
на стативі |
на табло РС |
на табло ОПС |
||
---- |
ПР1 |
А |
неперервний |
перегорання рядового запобіжника |
---- |
ПР2 |
А |
неперервний |
перегорання запобіжника плати рядової сигналізації |
А |
А |
А |
неперервний |
перегорання стативного запобіжника |
ТС |
ТС |
ТС |
неперервний |
багаторазове непроходження в маркерах |
ПП |
ПП |
ПП |
переривистий |
перегорання індивідуального запобіжника плати приладів чи БКЗ |
АС |
АС |
АС |
переривистий |
безвідбійна АЛ |
БЛ |
БЛ |
БЛ |
неперервний |
ушкодження з’єднувальної лінії |
---- |
---- |
ПУ |
неперервний |
ушкодження в устрої живлення |
---- |
---- |
КР |
неперервний |
ушкодження в кроззі |
А |
А |
СВУ |
неперервний |
перегорання запобіжників на станції і СВУ |
1.3 Структурна схема системи сигналізації
Несправності, які виникають в обладнанні того чи іншого стативу фіксуються стативною сигналізацією. На рис. 3.1 приведена схема побудови системи сигналізації на АТСК-У виносною сигналізацією по структурі (стативна сигналізація – схема рядової сигналізації ® схема групової сигналізації ® ОПС ® виносна сигналізація). В якості прикладу використовується статив АК-АВ. Схема сигналізації стативу АК-АВ містить необхідні органи (реле) фіксації перегорання групового чи індивідуального запобіжника.
На МТМ передбачається централізація сигналізації. Для цієї мети на АТСК-У використовується плата дистанційної сигналізації (ДС), на яку поступають сигнали від стаимвної сигналізації, електроживлячої установки, ПСК і від кроззу. Сигнали сигналізації по трьом двухпроводовим лініям передаються на пульт чергового електромеханіка чи ЦТЕ. На пульт передаються сигнали не більше чим від 5 АТС.
Через схему сигналізації стативу АК-АВ здійснюється живлення (-60В) плат АК, БКЗ планок А і В, плати маркера АВ. Перегорання будь-якого з запобіжників забезпечується спрацюванням реле, контакти яких забезпечують загорання одноіменних сигнальних ламп і забезпечують подачу аварійного сигналу на рядову сигналізацію.
На схему рядової сигналізації сигнали аварії поступають від різних стативів ряду і забезпечується їх розподіл по напрямкам. Ця схема забезпечує роботу загальнорядової сигналізації (лампи А, ПП, ТС, АС, БЛ, НИ, ПР1 і ПР2). Лампи ПР1 і ПР2 сигналізують про перегорання запобіжників 2А у платі рядової сигналізації. Інші лампи фіксують відповідні одноіменні ушкодження, які поступають зі схеми сигналізації стативу. Крім того, схема рядової сигналізації формує і транслює сигнали для виносної сигналізації С1, С2, С3.
Усі сигнали про несправності з схеми рядової сигналізації передаються на релейну схему групової сигналізації. Фіксація несправностей здійснюється на виносному табло (загальностанцій-
ний повторювач ОПС). На цей повторювач поступають сигнали від стативів БГ і плати дистанційної сигналізації ДС. Лампи табло ОПС мають різні кольори в залежності від важливості інформації у відповідності індексу сигналу (див. Табл. 3.1).
Для контролю за станом АТСК-У використовується виносний пульт, фіксуючий несправності по категоріям С1, С2, С3. Пульт встановлюється у чергового, який знаходиться на іншій АТС (чи ВС) чи на квартирі ст. інженеру.
Фіксація несправностей здійснюється реле С1, С2, С3. Контакти цих реле забезпечують включення акустичної сигналізації, а інші контакти передачу сигналів несправності на АТС цілодобового чергування.
Для кращого розуміння роботи сигналізації розглянемо схему стативної сигналізації і фрагменти рядової сигналізації. Схема групової сигналізації складна, однак у частині, яка відноситься до фрагменту на рис. 3.1 проста.
II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
Для поглибленного вивчення матеріалу необхідно засвоїти питання сигналізації та контрольно-випробувальної апаратури АТСК-У [2, с.283-295] та ознайомитись з пристроями сигналізації на АТС [1, с.605-609].
III. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
1.Автоматические системы коммутации: Учебник для вузов/Иванова О.Н., Копп М.Ф., и др.; Под ред. О.Н.Ивановой – 2-е изд., доп. и перераб. – М.: Связь, - 624 с.
2. Усовершенствование городской координатной АТС типа АТСК-У. Васильев В.К., Лившиц Б.С. и др. М.: 1986.
Розробник лекції
Доц.каф.КС ________Кунах Н.І
„21” червня 2004 року
Тема 1.Методи технічної експлуатації комутаційних систем
Лекція № 2
План лекції
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|