Тема: Технічна експлуатація в системах з програмним керуванням
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЇ ТА РОЗРАХУНОК ЧАСУ
Введення
5 хвилин
Навчальні питання
1. Загальні відомості і організаційні аспекти в комутаційних системах з програмним керуванням 40 хвилин
2.Моделі системи контролю і технічної діагностики в системах з програмним керуванням 40 хвилин
Заключення
5 хвилин
ЛІТЕРАТУРА:
(рекомендована для студентів)
2. Усовершенствованные городские координатные АТС типа АТСК-У. Принципы построения. Л.С.Васильева, Б.С. Лившиц, изд. “Радио и связь” 1986 г.
НАВЧАЛЬНО-МАТЕРІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:
Плакати
НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ
1.ТЕКСТ ЛЕКЦІЇ
1. Загальні відомості і організаційні аспекти в комутаційних системах з програмним керуванням
Процес ТО в системах з програмним керуванням виконується в автоматичному та автономному режимах роботи за рахунок програмного забезпечення. Всі функції ТО виконуються персоналом за допомогою мови MML. Основним інструментом для спілкування з системою є різні термінали: телетайпи і ПЕОМ, тобто ОМС. Глибина контролю і можливості системи ТО і ТЕ залежить від структури системи керування, яка використовується на АТС. Для квазіелектронних АТС з централізованим управлінням процес ТО і ТЕ дещо простіший, але з меншими можливостями.
В системах з розподіленим керуванням можливості значно ширші, так як на окремих блоках використовуються свої мікро-ЕОМ, які наряду з основними функціями також виконують функції ТЕ. Результати контролю діагностики постійно передаються на ОМС.
Така система властива для всіх ЕАТС, які випускаються різними державами. В АТСЕ та АТСКЕ функції ТЕ підрозділяються на три основні групи:
1-технічні функції забезпечення телетрафіку;
2-керування системою;
3-технічне обслуговування.
Крім цих функцій, ТЕ і ТО передбачає виконання окремих підфункцій ТО: вимірювання в системі.
Взагалі система ТЕ і ТО передбачає контроль і діагностику. Існують оперативні і періодичні методи контролю і діагностики.
В АТСКЕ(Е) всі блоки та вузли недоступні безпосередньому спостереженню, як це здійснюється в електромеханічних АТС. Те таких систем неможлива без широкого запровадження автоматичного контролю та діагностики.
Діагностика – визначення стану об’єкта. Впровадження системи контролю та діагностики підвищує надійність системи в цілому, тобто ефективність її використання. У зв’язку з цим системи контролю і діагностики повинні самим широким чином використовувати робочі функції вузлів і приладів, що дозволить при відносно простій системі додаткових елементів виконувати велику глибину контролю.
Об’єкти діагностики :
1-об’єкти діагностики з безперервною зміною параметрів;
2-об’єкти з дискретною зміною параметрів;
3-комбіновані системи.
Технічна діагностика квазіелектронних і електронних АТС широко використовується на етапі введення в експлуатацію і в процесі експлуатації.
Найважливішою задачею контролю і діагностики є:
1) Виявлення несправності (процес автоматичного контролю);
2) Пошук і визначення місця неспраності (діагностика).
Для виявлення несправності в АТС передбачені системи:
а) оперативного контролю, тобто в процесі роботи апаратури при виконанні основних функцій;
б) заявочного, по ініціативі оператора на мові MML;
в) періодичного контролю і діагностики, що виконується автоматично.
2.Моделі системи контролю і технічної діагностики в системах з програмним керуванням
Структуру контролю і діагностики можна представити у вигляді загальної моделі. Розглянемо дві моделі системи контролю і діагностики.
Відповідь G
1.1а 1.1 б
У схемі 1.1(а) множина тестових впливів Θ={Θ1,Θ2,...,Θπ}, тобто діагностичних дій, породжує множину відповідей G={g1,g2,…,gr}. Включення розподільчого реле РР1 і замикання шлейфу спричиняє вимкнення реле РЛА ВихШК „Квант”. Розмикання шлейфу забезпечує включення реле РЛА, контакти якого утворюють точку сканування (ТС), через яку ЕКМ фіксує роботу даного ланцюга. Ця система є відображенням вимушеної діагностики по спеціальним тестовим діям.
Друга модель-множина робочих впливів Х={х1,х2,...,хm} породжує множину відповідей Z={z1,z2,…,zk}, яка є виконанням робочих функцій. По факту дій і відповідей здійснюється реакція Rg={r1,r2,…,rl}. Відповідь абонента забезпечує спрацювання реле РЛБ ВШК АТСКЕ „Квант”, контакт якого створює новий стан точки сканування (ТС), який є сигналом для ЕКМ на відключення реле виклику РВ. Контакти реле РВ забезпечують зняття сигналу з реле РЛБ, таким чином, по сигналу з ЕКМ на відключення реле РВ утворюється реакція, по якій ЕКМ робить висновок про проходження команди. Результати діагностики визначаються повнотою інформативності, яка дозволяє оператору однозначно визначити стан контрольованого об’єкту. Обидві ці моделі використовуються в будь-якому типі АТС, але друга модель, 1.1(б), використовується при оперативному контролі, який застосовується у режимі роботи АТС по встановленню і роз’єднанню зв’язку.
Модель (а) використовується при заявочному режимі (тестуванні). Після визначення факту несправності оператор забезпечує запуск системи технічної діагностики, яка дає більш повний аналіз стану вузлів, з метою визначення причин несправності.
II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
Для ефективного засвоєння матеріалу лекції необхідно розглянути питання якості, обслуговування на мережах електрозв’язку[1, с. 41-56],технічне обслуговування та контроль технічного стану систем комутації з програмним керуванням[1, с.64-88].
III. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
1В.Г. Дедоборщ, Н.Б. Суторихин Надежность и техническое обслуживание АМТС с программным управлением. М.: Радио и связь, 1989.
2.Усовершенствованные городские координатные АТС типа АТСК-У. Принципы построения. Л.С.Васильева, Б.С. Лившиц, изд. “Радио и связь” 1986 г.
Розробник лекції
Доц.каф.КС ________Кунах Н.І
„ 21 ” червня 2004 року
(реклама)
|
НОСКІЗ-ДУІКТ КИС ГУИКТ 2002-2010 Zosik KIS-kiev!narod.ru |